
Afar farshaxan oo uu sameeyay Antonello da Messina ayaa laga xaday Matxafka Messina
Tuugadu waxay galeen Museo Regionale di Messina habeenkii August 15, maalinta fasaxa qaranka ah ee Talyaaniga.
Afar shaqo farshaxan oo uu abuuray rinjiilehii qarnigii 15-aad ee Antonello da Messina ayaa laga xaday habeenkii oo dhan ee Museo Regionale di Messina. Dhacadu waxay dhacday habeenkii August 15, oo ah maalinta fasaxa qaranka ee Talyaaniga, ayadoo warbaahinta Talyaanigu ay soo werisay gelitaankii tuugada.
Farshaxanka la xaday iyo asalkooda
Saddex ka mid ah shanta gogol ee haray ee altarpiece-ka la magac baxday Polittico di San Gregorio ayaa la xaday. Asalkiisa, wuxuu ka koobnaa lix gogol oo loogu talagalay kaniisad suufi ah oo burburtay dhulgariirkii 1908 ee Messina, wuxuuna ahaa shaqadii kali ahayd ee rinjiilahaas Sicilian ahi uusan magaaladiisa ku dhalatay ka dhoofin.
Tuugadu waxay kaloo kaxday farshaxan yar oo labo-dhinac ah oo ka timid sanduuq kayd ah, kaas oo muujinaya Maryan iyo Ilmaha iyo suuf Franciscan dhinac, iyo Masiix dhinaca kale. Shaqadan waxay qayb ka ahayd ururinta Wilhelm Soldan, waxaana Christie's iibisay Gobolka Sicilian 2003, sanadkii loo nisbay shaqada Antonello da Messina.
Hadalka mas'uuliyiinta iyo falanqaynta
Enzo Caruso, xildhibaan deegaanka oo qaybta dhaqanka ka mas'uul, ayaa Corriere della Sera u sheegay in dhacdu 'was almost out of a movie'. Wuxuu kaloo sheegay in iibsashadii dowladda Talyaanigu ku heshay hal shaqo $US15 million ($21 million) horraantii sanadkan ay tuugada u muujin kartay matxafka.
Wasiiradda dhaqanka Alessandro Giuli ayaa kalsooni ku muujisay baaritaanka booliiska. Wuxuu qoraal ku sheegay, 'I've learnt of the theft with shock and sadness'. Qayb ka mid ah farshaxanka la xaday waa qaybo ka mid ah shaqadii ugu dambeysay ee uu rinjiiluhu ku hayo magaaladiisa, iyo mid Gobolka Sicilian helay labaatan sano ka hor.
Dhacdooyinka kale ee farshaxanka
Dhacdadii Messina waxay dhacday ka dib markii booliiska Talyaanigu Jimcihii soo kabtay saddex farshaxan oo ay sameeyeen Paul Cezanne, Pierre-Auguste Renoir iyo Henri Matisse. Saddexda shaqo ayaa laga xaday matxaf u dhow magaalaha woqooyi ee Parma bishii March.
Bishii February, wasaaradda dhaqanka Talyaanigu waxay Sotheby's ka iibsatay shaqo kale oo labo-dhinac ah oo la yiraahdo Ecce Homo, wax yar ka hor inta aan la xarig. Sida laga soo xigtay Reuters, mas'uul matxaf ayaa sheegay inaysan bixin karin macluumaad dheeraad ah.
Four artworks by 15th-century painter Antonello da Messina were stolen overnight from the Museo Regionale di Messina on the night of August 15, a national holiday in Italy, according to the country's culture minister.
The Stolen Works
The thieves took three of the five remaining panels of the Polittico di San Gregorio, an altarpiece originally comprising six panels destined for a local monastery destroyed by the 1908 earthquake in Messina. This was the only surviving work by the Sicilian painter to have remained in his native city.
A fourth artwork was taken from a secure display case: a small two-sided painting depicting the Virgin with Child and a Franciscan monk on one side and Christ on the other. The work was part of the Wilhelm Soldan collection and was sold by Christie's to the Sicilian Region in 2003, the year it was attributed to Antonello da Messina.
Possible Motive and Official Reactions
Enzo Caruso, a local councillor in charge of culture, told Corriere della Sera that the heist 'was almost out of a movie'. He suggested the purchase of one Messina artwork by the Italian state for $US15 million ($21 million) earlier this year may have put the museum on the criminals' radar.
Culture minister Alessandro Giuli expressed confidence in the police inquiry, stating in a statement, 'I've learnt of the theft with shock and sadness'. A museum official contacted by Reuters said they could not provide any information.
Broader Art Theft Context
The Messina theft occurred after Italian police on Friday recovered three paintings by French masters Paul Cezanne, Pierre-Auguste Renoir and Henri Matisse. The three paintings were stolen from a museum near the northern city of Parma in March.
In February, Italy's culture ministry bought another two-sided painting, known as Ecce Homo, from Sotheby's just before it was to be sold at auction. This highlights the ongoing efforts to protect and preserve Italy's cultural heritage.



