
Guddiga Nabadda oo adkeeyay shuruudaha ka bixitaanka Israa'iil ee Qasa, kadib kulankii Netanyahu
Guddiga Nabadda ee Maraykanku taageero u heysto ayaa adkeeyay shuruudaha ka bixitaanka Israa'iil ee Qasa, ka dib markii saraakiishoodii sare ay la kulmeen Ra'iisul Wasaaraha Israa'iil Benjamin Netanyahu. Bixitaanka dhulka ka baxsan Khadka Jaallaha ah ayaa hadda ku xiran hub-ka-dhigga buuxa ee Hamas.
Khadka Jaallaha iyo Xakamaynta Israa'iil
Khadka Jaallaha waxaa la aasaasay ka dib xabbad-dhig la dhihi karo ee Oktoobar 2025. Tan iyo markaas, Israa'iil waxay qabsatay dhul Falastiin oo dheeraad ah, waxayna hadda gacanta ku haysaa in ka badan 60 boqolkiiba oo ka mid ah dhul-xidhka, iyadoo Netanyahu uu xitaa sheegay in ujeedadu tahay in la gaadho qiyaastii 70 boqolkiiba.
Guddigu wuxuu sheegay kadib kulankii Isniinta: "Si ka soo horjeeda wararka aan saxsanayn, waxaan xusaynaa in ka bixitaanka CIID ka baxsan Khadka Jaallaha uu dhici doono oo keliya marka hub-ka-dhiggu dhammeeyo, sida ay Hamas ugu balanqashay dhexdhexaadiyayaasha. Tani waxay khusaysaa hubka fudud, hubka culus iyo tunnelyada sidoo kale."
Isbeddelka Mowqifka Guddiga
Toddobaadkii hore, sarkaal ka tirsan guddigu wuxuu sheegay in Israa'iil ay marka hore ka laabaneyso Khadka Jaallaha iyadoo la raacayo qorshaha hub-ka-dhigga. Soo jeedintii waxay sidoo kale ku xirisay ka bixitaannada Marxaladaha ah ee Israa'iil iyo hub-ka-dhigga tartiib ah ee hubka Falastiinka.
Guddigu markii hore wuxuu Isniinta ka hadlay "ka bixitaanka buuxa ee CIID", isagoo furaya suurtagalnimada ka bixitaanno qayb ah oo hore. Eraygii "buuxa" wuxuu saaray daqiiqado kadib, isagoo mowqifkiisa u dhawaaday dalabkii Netanyahu ee ah in Israa'iil sii haysato ciidamadeeda ilaa Hamas si buuxda u hub-ka-dhigto.
Khilaafka iyo Dambiilaha Xaaladda
Wax-ka-beddelku wuxuu sidoo kale khilaafay wakiilkii sare ee guddiga, Nickolay Mladenov, kaasoo toddobaadkii hore yidhi: "Ka bixitaanku wuxuu u soconayaa si isku-dheellitiran hub-ka-dhigga." Hamas waxay aqbashay nidaamkii asalka ahaa, dib-u-gurashada guddigana waxay khatar gelinaysaa heshiiskaas.
Mladenov wuxuu yidhi kadib wada-hadalladii: "Tani waa bilowga marxaladda adag, oo aan weligay iska dhigin si kale." "Inta badan waxa aan hadda qabano maahan kuwo la yaab leh. Waa shaqo gaabis ah, tirtireysa oo farsamo ah." Saacado kadib, duqey Israa'iil ah ayaa dilay laba Falastiin oo ku sugnaa xaafadda Sheikh Ajlin ee Magaalada Qasa.
The US-backed Board of Peace has tightened conditions for an Israeli pullout from Gaza, linking any movement beyond the Yellow Line to the full disarmament of Hamas and abandoning a phased approach it had outlined just days earlier.
A Shift from Phased to Conditional Withdrawal
Last week, a board official stated that Israel would initially withdraw to the Yellow Line under a disarmament plan that tied phased Israeli withdrawals to the gradual decommissioning of Palestinian weapons. The proposal also linked the process to a step-by-step reduction in armed capability across the enclave.
On Monday, however, the board issued a statement saying that the withdrawal of the IDF beyond the Yellow Line would take place only once decommissioning is complete, covering light weapons, heavy weapons and tunnels alike. It initially referred to the full withdrawal of the IDF but removed the word full minutes later, bringing its position closer to Netanyahu's demand that Israel retain its forces until Hamas has completely disarmed.
Contradictions and the Netanyahu Factor
The revision contradicts the board's high representative, Nickolay Mladenov, who said last week that withdrawal must move in lockstep with decommissioning. Netanyahu told Mladenov that Israel would neither stop attacking Gaza nor pull back from the Yellow Line, according to Israel Hayom.
Hamas accepted the original sequence, and the board's retreat risks undermining that agreement while rewarding Israel's refusal to halt its attacks or withdraw. Reports also indicate Israel has sought assurance that even after Hamas is disarmed it retains the right to attack Gaza, and it objected to Turkish and Qatari participation in a committee monitoring disarmament.
On the Ground: Casualties and Cautious Tone
Hours after the meeting, an Israeli air strike killed two Palestinians in Gaza City's Sheikh Ajlin neighbourhood, underscoring the ongoing violence despite diplomatic efforts. Mladenov played down expectations after the talks, writing on X that the work ahead is slow, grinding and technical rather than dramatic.
Israel currently controls more than 60 percent of the enclave, with Netanyahu saying the aim is to increase to around 70 percent. The Yellow Line was established following the so-called ceasefire of October 2025, and the board's new stance marks a significant departure from the framework previously accepted by all parties.



